lunes, 28 de abril de 2008

per veure ... i somniar.....


per a veure... i somniar


Exposició d'obres de Matisse, Renoire, Van Gogh... en la Royal Academy of Arts de Londres fins al 26 d'abril.

Exposició excepcional organitzada entorn de la col·lecció del Museu Nacional Picasso de París, (més de 430 obres) des del 5 de febrer del 2008 al Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia, en Madrid
Exposició d'aquarel·les de Pepe Carazo en Art Dam, en març. Castelló
Exposició de Pilar Edo en Castalia Luris, fins al 18 d'Abril. Casstelló.
Exposició "Visiones de España" de Joaquin SOROLLA, en el centre cultural de Bancaixa de València ,més tard faran escala a Sevilla, Barcelona, Bilbao i Madrid

MAGDALENA 2008

Les festes s'han acabat, és hora de fer balanços. Tot depén del cristall en què es mire. Vistes des de fora, han estat unes festes participatives i repetitives. Participatives perquè, tot i que ha hagut de canviar-se de dia i hora alguns actes, aquests han estat sempre multitudinaris, excepció feta del retorn de la romeria a la ciutat, en què podien contar-se les persones que van “aguantar l'aigua” i van acompanyar la relíquia i el clergat fins l'interior de la cocatedral.
I repetitives perquè dels més de 250 actes que van ser programats per la Junta de Festes al llarg dels 9 dies festius, pocs, molt pocs, eren nous. La majoria, eren repetitius d'edicions anteriors. Semblava que no hi havia idees noves.
Tanmateix podem calificar les festes d'exitoses. El poble de vell nou a retornat als seus origens, s'ha sentit romeu i ha gaudit del dia i de la nit, sobretot de la nit si parlem dels joves, de la festa.
La nostra festa ha estat al carrer, ha estat el compartir, ha combinat tradició, cultura popular, música tradicional i internacional i pólvora, pólvora i coets. Som valencians i de la mateixa manera que sabem treballar, sabem divertir-nos.
La magdalena del 2008 ja és passat, pensem a partir d'ara en el futur. Ànim i endavant per les nostres festes. Vitol!!!


L’IES Matilde Salvador INTERNACIONAL



L’IES Matilde Salvador és un centre d’Ensenyament Secundario n s’imparteix ESO, Batxillers i Cicles formatius de les Familias d’Edificació i Sanitària
Molts de nosaltres ens vam decidir a matricular-nos en aquest institut per la fama que té, alguns de nosaltres procedim dáltres països, vam estudiar ací i no hi ha incidents amb la resta de companys. A més els professors són comprensius amb ele alumnes estrangers i tenen la paciencia requerida per a ensenyar a uns alumnes que no dominen la llengua.
D’aquesta manera l’institut Matilde Salvador és un lloc d’intercanvi deconeixiements i cultures, per la qual cosa tots ens alegrem de participar en el funcionament del centre.

Alumne del CFGM d’Infermeria

domingo, 27 de abril de 2008

COM PARTICIPAR EN EL BUTLLETÍ O BLOG DE LA BIBLIOTECA?

Escriu un text o comentari sobre un tema que t'agrade (un llibre que hages llegit, una pel·lícula, poesia, fotos, altres activitats, etc) i l'envies a la següent adreça de correu electrònic per a publicar-ho, ratallig@gmail.com.
QUÈ PRETENEM AMB AQUESTA PUBLICACIÓ?

Aquest butlletí té els següents objectius:

1. Potenciar la reflexió sobre la importància de la lectura com a mitjà per a la formació de ciutadans lliures i amb esperit democràtic

2. Disposar d'un mitjà que fomente la participació activa per a tota la comunitat Educativa, fonamentalment dels alumnes.
De qui és la frase….” La felicidad no está en hacer lo que uno quiere sino en querer lo que uno hace..."

TARRACO 2008


CAMP D'APRENENTATGE EN TÁRRACO 2008
La aventura se llevaba a término los días 29 enero – 2 febrero 2007 en el Camp d’Aprenentatge (Tarragona). El reto de “arriesgarse a educar” al alumnado fuera de su espacio habitual –el aula-, es perfecto para captar su interés. Son actividades que requieren más compromiso, más coordinación, más dedicación, es decir, “mojarse” con un montón de cosas incluso cuando el resultado muchas veces no sea el esperado. Pero, educar al alumnado en un ambiente natural y real, donde el modelo a seguir es la autoridad del profesor fuera del aula, es un reto que vale la pena asumir. Además, animo a otros compañeros a arriesgarse con esta didáctica y metodología. Os aseguro que es un acierto.
- El profesor, como modelo, presenta a los alumnos diferentes propuestas educativas “in situ” que el alumnado comprueba por sí mismo (ejemplos fueron el taller de arqueología, el de legionario, el de mosaico y lucernas…) El protagonista activo es el alumno y el profesor es el modelo educativo. Entonces es cuando existe una interacción que permite al profesor despertar en el alumnado la
CURIOSIDAD Y PASIÓN POR LAS COSAS.
- Las actividades propuestas introducen al alumno en las técnicas de la investigación histórica, (ejemplos: visita a la villa dels Munts, Torre de los Escipiones, Museo Arqueológico, Pretorio, Anfiteatro, Circo…).
-Exploran de esta manera nuestro pasado común, aunque sea un pasado lejano y aparentemente ajeno. La historia es estudiada como Historia Viva. Tú, yo, los alumnos, todos somos lo que somos y ahora; todo por nuestra historia. Nuestra historia más próxima es nuestra familia, nuestros amigos, nuestro pueblo, nuestro instituto... pero tenemos una historia más lejana que también es nuestra y que no debemos dejar a un lado. Todo esto nos ayudará a contruir nuestro futuro más sólidamente.

Juanma Fdez. Moreno
Profesor de Latín IES Matilde Salvador (Castellón)














PROXIMAMENT...


S’està treballant en un iniciativa de la revista didàctica Matilde Salvador, parteix del departament de Clàssiques (Llati) en col·laboració amb altres departaments i té com a principal objetiu dotar els membres de la comunitat educativa de l’IES Matilde Salvador (pares, porfessors, alumnes, etc) d’un mitjà de participació i expresió. Es va publicar per primera vegada l’any pasta, sent el primer nombre el corresponent al curs acadèmic 2007. La periodicitat de la revista és anual, apareixent els números sobre Maig o Juny de cada any.

Juanma Fdez. (Profesor de Llatí)

miércoles, 23 de abril de 2008

ELS DRETS DEL LECTOR




He llegit un article d'Ana Cob sobre tots els drets que tenim, del xiquet, de la dona, del treballador..., però per a ser més concrets ens interessen els del lector i ens conta:
Perquè cada un fa el que vulga amb els seus llibres, i no vals dir-nos el que tenim i no hem de fer. Això està clar, O potser no? Per si de cas, a continuació vos coment un poc els que Daniel Pennac, autor de la fantàstica obra "Com una novel·la", conta com els drets principals del lector:
El Dret a NO Llegir. Perquè a vegades, inclús a mi, que llig quasi tot el que cau en les meues mans, no em dóna la gana.
El Dret a saltar-se les Pàgines. O paràgrafs...
El Dret a No Acabar el Llibre. Per avorriment, o perquè et causa massa emoció. Per no estar d'acord amb l'autor o per sentir que qui ho ha escrit s'assembla massa a tu. Perquè apareix alguna cosa que t'abellix més llegir o perquè creus que el llibre parlaria més al teu millor amic que a tu.
El Dret a rellegir. Perquè a vegades ens agrada repetir el plaer que un llibre ens va proporcionar, o perquè creiem que, uns anys més tard, entendrem el llibre de manera diferent. O perquè sabem que allò ens va agradar però no vam recordar per què.
El Dret a Llegir Qualsevol Cosa. Guerra i Paz, els llibres de TEO, el llibre de text de Màrqueting de segon, Història de la revolució francesa, els fullets del supermercat, la biografia de Beckham, el Mediterràneo, La velocitat de la llum... Tot i gens, el que tu vulgues.
El dret al Bovarismo. (malaltia de transmissió textual). Emocionar-se, plorar, riur-se en veu baixa, somniar, enamorar-se, enfadar-se... viure part de la teua vida per mitjà d'un llibre.
El Dret a Llegir en Qualsevol Lloc. En l'autobús, en el llit, en el sofà, a la vora de la platja, en el bany...
El Dret a Fullejar. I a triar el llibre que més capritx et de.
El Dret a Llegir en Veu Alta. A voler compartir un paràgraf especial, a actuar com eixe personatge tan malvat. Escoltar les paraules d'altres modelades per la teua pròpia veu.
El Dret a Callar. Jo ja calle i et done la paraula a tu:
¿Trobes a faltar algun dret fonamental del lector? T'agradaria afegir o discutir un poc sobre aquests drets i com els apliques tu? Escriu a ratallig@gmail.com perquè el teu dret fonamental (o drets fonamentals) siga publicat en el pròxim número.



jueves, 17 de abril de 2008

UN NOU COMENÇAMENT...

Des de la Biblioteca us volem fer partíceps, tant a alumnes com a professors, de les nostres inquietuds, per a que el nostre centre siga un exemple i ens pugam sentir orgullosos de pertànyer a aquesta comunitat educativa.
Per a això hem realitzat un butlletí i aquest blog amb el mateix nom; d'aquesta manera volem que ens comuniqueu els vostres desitjos, il·lusions, crítiques, activitats, suggeriments, jocs... sobre qualsevol tema que us interesse; així creiem que entre tots farem del centre un lloc en què no sols s'adquirisquen coneixements, sinó que també siga divertit, es fomente la lectura, participe tot el món, que sempre hi haja quelcom nou, agradable i sorprenent, en definitiva, amb identitat.
Hem començat amb un concurs de vinyetes humorístiques relacionat amb coses que no us agraden del centre (neteja, reciclatge, soroll, instal·lacions...) i un de relats curts sobre la convivència. A més en l'entrada de l'institut es col·locaran cada cert temps uns enigmes per a ser resolts pels alumnes.
Sense l'ajuda i col·laboració de tots vosaltres, no serà possible aquest nou projecte.
Animeu – vos! Apostem per això!
Fem centre... projecte en construcció. Gràcies.